úterý 30. června 2009

4. týden solární systém

Nedostal jsem žádné info, jak blogovat efektivněji, takže budu rozkládat příspěvky do více částí se čtyřmi fotografiemi, které se mi podaří dostat do Picasa.

Dovezli nám solární systém. Na podlaze je flek z nemrznoucí kapaliny, kterou napouštěli soustavu, takže doufám, že to z dlažby ještě někdy dostaneme. Když jsem se dneska na ten zásobník díval, tak se mi zdálo že je sakra veliký, takže jsem si půjčil od chlapů z Montservice metr a když jsem naměřil 68cm průměr, našel jsem si štítek, abych si ověřil jaký je to typ bojleru. No a zjistil jsem, že opravdu OKC 300 NTR/BP z dražic má průměr 670mm. Přitom jsem výslovně chtěl po dodavateli zásobník, který bude mít maximálně 600mm, aby se mi tam vešel:( To se ale netýká Montservice, protože tohoto dodavatele jsem si vybral já. Doufejme, že to bude jedinný lapsus tohoto systému.

Bohužel jsem se nestihl přijet podívat na to, jak tu úžasnou věc montovali. Navíc jsem k tomu ještě nedostal manuál, takže ani nevím proč jsou tam 2 expanzky a na co je ten prázdný kanystr, jestli na kondenzát? Budu muset prozkoumat celé zapojení, dneska jsem na to měl pouze 5 minut před devátou večer s mizerným světlem, když jsem přijel z práce.

Zítra budu muset někde sehnat 20m prodlužku, abych zapojil aspoň oběhové čerpadlo solárů, než se budeme stěhovat, což doporučovali i chlapi od Skácela. Nahoře je pak řídící jednotka od Sonnenkraftu, a IMHO jsou od nich i manometry a oběhové čerpadlo. To se napojuje na 220V a topná spirála má nachystané připojení na 380V. No a dole je to v celé kráse.

Posted by Picasa

2 komentáře:

hroch řekl(a)...

jo, jedna expanzka bude určitě na solární okruh a druhá na bojler, ach jo, myslím pomaleji než píšu:/

technik řekl(a)...

Tu bečku ti tam dali pro případ, že by něco odfrklo z pojišťováku. Ta nemrznoucí směs je dost drahá. My jsme kdysi montovali ještě ruční křídlové čerpadlo, aby se to dalo zpátky natlakovat.
www.technik.bloguje.cz