úterý 2. prosince 2008

tesaři

Dnes jsem ochutnal ten pocit každého stavebníka, když mu začnou stavět dům. Přestože jsem dorazil z práce ve čtvrt na deset, chvíli jsem uvažoval o tom, že bych zajel na pozemek se na TO podívat, ale ani kdybych najel zadními koly na chodník, tak si světly na výsledek dnešní práce tesařů neposvítím (stavba je 1m pod úrovní vozovky), tak jsem se na to vybodl a proto můžu nabídnout "pouze" fotky z mobilu mé paní. Zítra by měla být fotodokumentace ucelená.


Dnes ráno dorazila na pozemek parta tesařů, přeložili konstrukci domu z velkého kamionu na malý, aby projeli k pozemku a i za to je obdivuji. Na penetraci dali hydroizolaci a pak už pokládali základové trámy.


Podle pořekladla: "Liná huba, holé neštěstí" se dohodli s našimi sousedy, kteří jsou skvělí a moc nám vycházejí vstříc, že si k nim do vikýře dají přenosku, aby mohli dělat od 7 do 19 hodin. A pak že dřou jenom lidi v IT:)


Stavbyvedoucí tvrdí, že zítra budou mít hotové patro a do konce týdne bude hotov krov. Věřit se tomu dá jako hypnóze, dokud si to člověk sám nezažije, odmítá mozek tuto skutečnost akceptovat.


Když jsem před lety začal skriptovat na UNIXových serverech v BASHi, učaroval mi příkaz "eject", kterým se vysouvala CD mechanika. Přišlo mi skvělé, že člověk příkazem zadaným na klávesnici dokáže ovládat servomotory. Dneska jsem díky těmto fotkám zažil něco podobného, protože je to skoro na chlup přesně rok, kdy začaly vznikat první návrhy našeho domu. Celý rok jsem probíral virtuální možnosti domu a teď se začal realizovat. Je to sice skvělý pocit, který je ale kořeněný obavami, co všechno jsem při projektování domu opominul, jaká rizika jsem nemitigoval nebo nesnížil jejich dopad a jaké všechny průšvihy se ještě objeví. Ale to se uvidí:)

2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Petře to je paráda, pokaždé, když se přiveze na pozemek dům a vztyčí se první stěny, přestože nejsem majitelem, mám euforické pocity a u Vás jsem přímo dojata, protože přípravy se tahly celkem dlouho, navíc se jedná o trochu netypyckou stavbu, na kterou jsem se osobně těšila. Když jsem u Vás byla naposledy, tak tam byla jen ta strmá zarostlá stráň :-)) a teď už to začíná vypadat jako realita :-)) Tak ať to všechno klape jak má, věřím, že to půjde, kluci jsou šikulové
Karolka

Anonymní řekl(a)...

vážený pane tento dům je jeden z mnoha ale každý je originál prostě vizitka nového majitele a můžu vám říci že je radost se touto prací živit když člověk vidí na vlastní oči to jiskření v očích pána a paní domácích to je prostě super,váš doprovodný komentář je originální prostě se na to pěkně kouká děkujeme vaši tesaříci z Trutnovska