pondělí 20. září 2010

vnější schodiště a cesta kolem domu

Poté, co jsem letos vysázel stromy (meruňka dole uprostřed) jsem se vrhnul na zahradu. Svah z navážky se skládá z opuky a jílu. Je orientován na jihozápad a nasypaná nezhutněná zemina rychle vysychá, takže v něm letos v horké části léta uschla i část sklaníků. Protože má násyp velký sklon, nemohl jsem použít mulčovací folii, protože by po ní jel mulč jak po másle, zpevňovací kokosová rohož mi zase nezabraňuje růstu plevele. Takže se musím smířit s tím, že letos ještě budu svah plít a příští rok si mi sedne, použiju silnější vrstvu mulče a skalníky už se přes něj dostanou.

Nahoře vedle vchodu začínáme připravovat cestu kolem domu. Připraveny jsou nové husí krky, protože ty původní minulá firma zabetonovala tak, že jsou neprůchozí:(

Ve svahu je sranda v tom, že nemůžete začít odprostřed. Nejdřív je potřeba chytit horní rovinu svahu a pak postupovat dolů až k nástupu schodiště, kde bude jeden schod vybetonovaný a pak bude následovat schodiště.
Vzhledem k rozpočtu jsme zvolili lehké pozinkované samonosné schodiště a zábradlí a jednou za deset let ho možná vyměníme za nerez. Dneska jsem se dostal domů na půl osmou, takže už se to nedalo odfotit bez blesku.
Jo, a junior začal tento týden sám chodit, tj. umí se postavit bez opory a zvládne udělat pár kroků, než zvolí rychlejší pohon po čtyřech. Na zahradě má rád všechno, ale na víno mi chodí víc než ptáci:)

Příští víkedn se chystám k manželům Pelcovým do Sobotky za Mladou Boleslaví objednávat růže, protože podzimní sázení už je za bukem. Do té doby ještě musím připravit horní část náspu, kam jsem navezl zeminu z výkopu cesty kolem domu, která je kvalitní. Četl jsem na serverech věnovaných mulčování, že nejlepší pro mulčování jsou lepenkové krabice bez barevného potisku sypané slámou. Tak já zůstanu přece jenom u kůrového mulče:)

Žádné komentáře: