středa 22. září 2010

bermudský trojúhelník

Mám rád kauzalitu, mám rád fyzikální zákony, rád přicházím na řešení, ale tady jsem v koncích a se mnou i instalatéři, kteří to viděli. Co se děje? Zlobí nás voda v domě, toto je už třetí únik vody, v prvních dvou případech byl špatně provedený svár kolínka. Jednou hned za hlavním uzávěrem vody a podruhé jsme vodu opravovali letos před týdnem, kdy jsme museli probourat podlahu v koupelně. Ale evidentně to nekončí. Jestli budou povolovat sváry i nadále - nevím. Začali jsme zkoumat, jak to bylo s tlakovou zkouškou vody a zjistili jsme, že pán, který má kulaté razítko pod revizí vody ji nikdy nedělal a při bližším zkoumání se přišlo na to, že je ofocené. Myslel jsem si, že stavební firmy se řídí tím, co není zakázané je dovolené - ale budu muset upravit i toto tvrzení.

Takto vypadal náš strop před jedním dnem, červeně jsou vyznačeny mokré mapy na sd deskách.

Místa, která byla včera mokrá jsou dnes suchá a mokro je někde zcela jinde. První logické vysvětlení je, že voda teče po roštu sd desek a s tím tvrzením zcela souhlasím. Proč ale někdy teče, někdy neteče, někdy teče tu a jindy onde jsem nezjistil:( Kdyby se objevila na jednom místě a objevovala se i jinde bych pochopil, tohle ne. Navíc mi všichni instalatéři říkají, že když povolí kolínko, tak odkapává 24 hodin denně, což se tady neděje. Přestali jsme používat horní koupelnu, abychom vyloučili kondenzát, rozmontovali jsme baterie jestli nekapou, vypustil jsem nádrž geberitu, jestli neteče záchod, vyštípl jsem dlaždici pod vanou, jestli neteče sifon a nic.
Zbývají už "jenom" kolínka, která jsou špatně svařená, ale netuším které to může být, takže se může stát, že zase celou koupelnu vezmeme, vytáhneme vanu, rozřízneme sadrokartony, zkusíme sundat dlaždice a začneme rozebírat beton, abychom zkontrolovali jedno kolínko po druhém a budu hledat třetí špatné kolínko u nás v domě, možná najdu čtvrté, páté - možná nám teče voda i v přízemí, pod dlažbou po základové desce teče k dřevěné konstrukci a pod vnější izolací soklu se vsakuje do kačírku. Možná a možná že pan Pláňka od bratří Chyšků odvedl lepší práci a potečou jenom 3 kolínka po roce používání, kdo ví.

Uvítám jakoukoliv radu, jak zjistit zdroj vody, odkud může prosakovat. Zatím nám ještě nezkratovala elektrika, ale čekám to. My day, my day, let Montservice 2009 hlásí nouzové přistání na hladinu.

2 komentáře:

Jitka řekl(a)...

Jo,jo, voda je prevít a v dřevostavbě zvlášť....Držím vám palce ať to co nejdřív objevíte, nám to trvalo měsíc než jsme na příčinu vlhkosti a to jen ve sklepě přišli.

dřevostavby řekl(a)...

Dobrý den,
domnívám se ,že voda na stropě je přivedena po kabelu k osvětlení,už jsem se s tím v praxi setkal.
S pozdravem Sedlák Alkadomky s.r.o.