neděle 30. srpna 2009

O2 TV zkušenosti

Myslím si, že televizní vysílání prodělá v následujících 10ti letech výrazné změny ve způsobu poskytování obsahu. Přejdeme z dnešního systému streamovaného programu, kdy se buď můžeme dívat nebo program vypnout na systém výběru jednotlivých pořadů, sestavování vlastních "playlistů", takže si vždy vybereme, na co se budeme chtít podívat.

A tady to začíná být zajímavé, protože umět si vybrat na co se koukat může být celkem kumšt a budou vyhrávat ti, kdo dokáží navrhnout jednoduché, intuitivní a hlavně efektivní rozhraní. A samozřejmě budou ve výhodě ti, kdo budou znát svého klienta, pro koho nebude divák anonymní. Budou mu ke zvoleným programům bundlovat reklamu, která bude mít kontext ke zvolenému pořadu a k osobě diváka (např. muži kolem 30ti let budou k pořadu o autech dávat reklamu na škodovku a ne na Lexus), tím se zvýší výtěžnost reklamy a divák ji bude brát méně negativně.

Myslím, že O2 TV by mohl být jeden z průkopníků poskytování individualizovaného obsahu, protože obsahuje TV Archiv, kde se ukládají pořady jednotlivých stanic po dobu 7 dní, má integrovánu videopůjčovnu a cenová politika je příznivá.

Už tuto službu používám týden a zde jsou mé postřehy:
  • Při spuštění STB (set top box) musíte být max 2 metry od něj, jinak nereaguje
  • Defaultně nabíhá do nabídky placené videopůjčovny (nenašel jsem možnost to vypnout a spouštět standardně nějaký program)
  • TV Archiv obsahuje velice málo programů, čekal jsem všechny pravidelné rubriky kromě filmů, které tam z licenčních důvodů být nemohou, ale není tomu tak
  • Při přetáčení TV Archivu je možné zrychlit jenom na 8x, nedá se skákat
  • Odezva systému např. při přepínání kanálů je pomalá (cca 1,5 až 2 vteřiny)
  • Nedokázal jsem nahrát z STB na HDD/DVD rekordér
  • Programový průvodce je nepřehledný, když to porovnám se SONY
  • Ovladač není programovatelný, takže jeho prostřednictvím nic jiného ovládat nebudete
Mým cílem není odradit vás od používání O2 TV, budu ji používat i nadále, protože to považuji za technologii blízké budoucnosti, která se rychle prosadí, ale pokud by vám něco z výše uvedeného vadilo, tak ještě posečkejte s přechodem na IPTV:)

Dneska jsem to psychicky nevydržel, zajel jsem koupit klasickou širokopásmovou anténu ASP-8 bez zesilovače za 250,- Kč, 7m koaxiálu a napojil jsem ji na DVB-T tuner HDD rekordéru SONY. Měl jsem, pro případ ztroskotání, nachystaný husí krk od televize na půdu, kde jsem anténu připevnil, abych se s ní nemordoval na střeše, takže instalace proběhla za hodinku.

Na některé technologie je holt ještě brzo:)

Žádné komentáře: