pátek 22. května 2009

10. týden (zavedení nového číslování je vysvětleno dole)

Následující 3 týdny budeme mít u domu lešení, aby se mohla natáhnout izolace, strčit na střechu solární panely, porovnat izolace na půdě, která musí cca 2-3 cm přesahovat půdu a nesmí být mezi izolací mezery a zase nesmí být zmáčknutá, aby se nekrabatila a nedělala tepelné mosty. Dále se budou dělat plastové podhledy v barvě mocca, což by mělo ladit s barvou omítky. Ne že bychom měli něco proti dřevu, ale přístup k podhledům nebude z jižní strany možný ze žebříku, resp. ze žebříku na který bych vylezl:) a stavět kvůli pravidelné údržbě dřevěných podhledů lešení nebudu.
Taky bude třeba vytáhnout na půdu osb desky, protože má paní chce mít půdu pochozí a zaklopenou a přesvědčila mě o tom, že je to správný nápad. Dohodla se s Montservisem, že na půdě necháme cca 1 cm mezery mezi osb deskami, aby mohla izolace "dýchat" a netvořily se plísně.

Když mi Andrea volala do práce, že na stavbu přijeli 4 romové v Audi, tak jsem byl překvapen, ale postavili lešení perfektně a odpolední průtrž mračen spojená s lokálním orkánem ho ihned prověřila. Generalizovat je skoro vždy blbost.


Tento týden se hlavně betonovalo:) Bohužel jsem to neviděl a nemám z toho fotky, ale mohlo to být hodně zajímavé. Nejdřív natáhli beton a pak ho bafarkou (anglicky se tomu říká buffer, ale česky netuším) zahlazovali.
Takhle vypadá interiér nyní. Odpoledne jsem se zastavil v OBI a pořídil hadici, abych beton večer pokropil, protože jinak by nerovnoměrně schnul a popraskal.
Minulý víkend jsme se byli na stavbě podívat i s mým otcem, který mě upozorňoval na to, že ke krajům musí přijít dilatační páska nebo polystyren, aby beton mohl pracovat a netlačil na zdi. Ostatně z mého otce by měl jistě radost Jára Cimrman, který vždycky patentoval o 5 minut později, tuhle žárovku onde dynamit. Stejně tak i můj taťka přichází s podnětnými nápady ve stejnou dobu, takže mi např. dneska volal, že existují topné kabely, které mají proměnlivý odpor, takže když je např. položen pod skříní, tak tam netopí. Hmm. To bych si dokázal představit, pokud by tam byly dva vodiče spojené nějakým topným můstkem, který se při zahřání začíná stávat nevodivý a při ochlazení jeho odpor klesá. Takže pak by to mohlo fungovat tak, že pod skříní se prostor rychle zahřeje, zvýší se odpor a tam už kabel netopí. No, a to mi řekne ten den, kdy se betonuje. A to mi dělá při stavění domu furt:)

Tak tohle je druhý nejsofistikovanější systém v domě po topném - solární. Teda příprava na něj. Solární panely tam budou SK500L od tuším rakušáků z Greenheat. Nebudou zapuštěny do střechy, protože na to má střecha příliš malý sklon, který by nevadil v létě, ale potřebuji je dát na háky, aby měly větší efektivitu v zimě. No a ty dva velké šlauchy jsou trubky s izolací, které jsou vedeny k budoucímu zásobníku TUV (300l). Větší se mi sem nevejde, protože musím udržet průměr zásobníku 600 mm. V domě totiž není technická místnost a zásobník bude "ukryt" ve vestavěné skříni:)

No, a tohle je obývák.


Tento týden zamakal i GEO-ING a zaházel kanalizaci, takže kromě vody máme přípojky hotové. V zásadě máme cca 10 týdnů, než má paní porodí druhého syna, takže se dostáváme do zajímavé koncovky a děláme všechno proto, abychom se stihli přestěhovat před. Proto začnu číslovat příspěvky k tomu termínu až do startu:)



3 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

a překvapilo Tě, že lešenáři jezdí Audinou, že jsou to romové nebo, že byli 4? :-)))

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den,pracující romové si na novou Audinu vydělali manuální prací.Patří mezi špičkové odborníky na stavbu lešení.S pozdravem Ruda

hroch řekl(a)...

Zdravím, asi se mi to nepodařilo napsat zcela správně, ale s prací romských lešenářů jsme byli maximálně spokojeni. Mělo to vyznít jako pozitivní zpětná vazba a pokud se mi to nepovedlo, tak to je špatně.