sobota 22. listopadu 2008

Tepelná ztráta

Po dokončení základové desky je potřeba jí zaměřit, vložit do katastru, vytvořit zástavní právo ve prospěch banky a pak můžeme čerpat další peníze z úvěru. Kromě toho se tento týden počítala tepelná ztráta domu, protože jsme se dohodli, že budeme používat trojskla s U=0,8 W/M2k a jako izolace bude použita dřevovláknitá deska HofaTex silná 8 cm. Protože je dům orientován na jih v chráněné krajině, čekal jsem, že se dostanu i bez předokeních rolet a rekuperace na hodnotu nízkoenergetického domu. Ale podle výpočtů to nevypadá:/



Samozřejmě je třeba počítat s tím, že tento výsledek počítá s mnoha defaultními hodnotami, jako je mikroklima, proudění vzduchu, průměrná teplota atd. - takže jsem zvědavý, kolik naměřím příští topnou sezónu.

4 komentáře:

Martin řekl(a)...

Zdravim,
nezapočítali vám náhodou do té celkové spotřeby i ohřev TUV. Takové ty magické hranice pro NED 50kWh a pro EPD 15kWh jsou ale limity pouze pro topení.

hroch řekl(a)...

Ahoj Martine,
díky za info, vůbec mě nenapadlo, že by tam nepočítali ohřev vody. Já to samozřejmě mám s vodou, takže po odpočtu to vychází na 58kWh při celkové tepelné ztrátě 5,6 kW. Díky za tip

Tynka_125 řekl(a)...

My jsme si nechali dát do našeho domu také trojsklo a je to paráda. V bytě, kde jsme bydleli před tím, byla dvojskla a okna se celou zimu rosila. Okna s trojskly, která jsme si nechali udělat od Pramos, se vůbec nerosí, takže je vidět, že to jedno sklo navíc má opravdu význam :-) .

malinak812 řekl(a)...

Taky jsme teď nechávali dělat nová okna a nakonec jsem také zvolil trojsklo. Určitě souhlasím s Týnkou, je to super. Myslím si, že i z hlediska izolace je to mnohem lepší. Jen teda od té doby, co máme nová okna, tak je potřeba v některých místnostech častěji větrat. Přemýšlel jsem ale nad tím, jak to vyřešit a když jsem si hledal jaké jsou možnosti, tak jsem narazil na rekuperační jednotky Hradec Králové. Prý se díky nim dá i hodně ušetřit za vytápění, tak nad tím teď dost přemýšlím.