sobota 14. března 2009

střecha, půda a sadrokartóny

Jak už jsem psal, začala se minulý týden zaklápět půda s izolací, pod izolaci se dává klasicky parozábrana, aby se vlhkost nedostala do izolace a sádrokartonové desky. Protože ještě nemáme hotový komín a nikde jsem tam nenašel v izolaci díru na komín, tak jsem zvědavý, jak se to bude dělat. Pokud tomu rozumím správně, tak se komín založí, pak se bude vyřezávat díra v podlaze, aby prošel do 1. NP a pak se vyřízne díra v izolaci a následně se to zase utěsní. Uvidíme

Detail spoje parozábrany.
Co jsem nezjistil je, jak silná vrstva izolace se tam dává. Budu se na to muset zeptat Montservice.
Začínají se dělat příčky v poschodí, toto je příčka mezi dětskými pokoji.
A takto vypadá dům už s červenohnědými taškami Bramac, alpská classic.
Na co jsem zatím nepřišel je to, k čemu slouží ty černé izolační pásky. Protože jezdím z práce většinou v noci, tak jsem se na to ještě nestihl zeptat nikoho z Montservice.
Pohled z obývacího pokoje do kuchyně, kde jsou vyskládané sádroše a na stropě už se připravuje jejich aplikace.
Tato stěna v obývacím pokoji bude zakrývat washing center, protože nemáme technickou místnost, bude praní integrováno do kuchyně a Andrea bude v létě žehlit na terase. I když jsem jí vysvětloval, že se tam upeče, tvářila se divně spokojeně - a to je venku krásných 5 C, takže jsem zastavil doma kotel:)

Toto je zbytek, který nestihli pokrývači udělat tento týden. Zatím jsme nenarazili na žádné významnější problémy. Potíže se objevily při vedení kanalizačních trubek, které budou přiznané v interiéru, ne že by byly vidět, ale bude třeba udělat sokl. Částečně se to dotkne i kuchyně.

Kromě těchto věcí se tento týden posunulo i řešení vytápění a schodiště. Schodiště bude typu bolzen s dřevěnou nebo kovovou schodnicí a mořenými bukovými nášlapy. Vypadá to skvěle a chtěli bychom podobné typu Europa od http://www.swn.cz/Fotogalerie.html. Bohužel:) je to po čertech drané, takže lavírujeme, jestli si ho budeme moci dovolit.

U topení jsme se rozhodli s největší pravděpodobností pro systém DEVI a to hlavně kvůli systému regulace, která je centrální (Devilink) a bezdrátově komunikuje s "hloupými" lokálními jednotkami. Pokud tedy třeba za 10 let přijdou s novou technologií centrální jednotky, zachovají doufám zpětnou kompatibilitu a budu ji moci připojit. Navíc při centrální jednotce odpadá složité obíhání jednotlivých termostatů v okamžiku, kdy chcete třeba na víkend odjet a necítíte potřebu mít o víkendu vytopený byt na 20 C - stačí nastavit režim "dovolená" teď a až přijedu, tak ho zase vypnu.

6 komentářů:

Martin řekl(a)...

Zdravím, ty černé pásky přelepují spoje mezi OSB deskami a tím zajišťují vzduchotěsnost vašeho domku.

PAŘEZ řekl(a)...

Devi je zbytečně drahý,
podívej se na Fénix Jeseník,jsou to ty samý kabely,ale o 50% levnější,DEVI ždímaj lidi.Fénix mám položenej doma a naprostá spokojenost.

hroch řekl(a)...

Ahoj Martine, díky moc za info - už jsem se na ty pásky díval podrobněji a vypadají, že vydrží i to, že OSB desky budou pracovat a za pár let nevyschnou a neodlepí se

hroch řekl(a)...

Ahoj pařezi, dlouho jsem o fenixgroup uvažoval právě s ohledem na cenu, ale nakonec jsem se rozhodl pro DEVI a to kvůli DEVIlinku, což mi do budoucna umožní programovat jednotlivé topné spirály a u Fénixe jsem zatím takovou technologii neviděl. Navíc se podařilo snížit cenu z původní nabídky na rozumnou úroveň

Anonymní řekl(a)...

Ahoj Petře, čtu v rychlosti, ale jen mi napadlo - ty černé pásky na stěnách, to je kvůli 100% parotěsnosti i ve spojích mezi dvěmi OSB deskami. Jsou to specielní parotěsné pásky :-)
Karolina MS.

Anonymní řekl(a)...

sorry, teď koukám, že už to tu někdo psal :-D
Karolina M.S.