neděle 22. března 2009

sádrokartony a komín

Dneska jsem se byl po týdnu podívat na stavbu, co se tam děje, zatímco má paní je tam každý den. V průběhu tohoto týdne dokončil Montservice skoro zaklápění půdy. Do vlhkých prostor se montuje místo normálního sádroše GKB-I, což jsou desky, jejichž sádrové jádro je impregnováno proti vlhkosti.


V běžných prostorech jsou stropní sádrokartony bílé (tedy aspoň doufám, že pro odlišení se používá odlišná barva povrchu).


Příčky v poschodí už jsou nachystány na zaklopení a tady jsem se trochu vyděsil, protožte jak jsem o tom s nikým z Montservice nemluvil, žil jsem v přesvědčení, že se do příček určitě bude dávat zvuková izolace. Tak jsem se díval do smlouvy na strukturu vnitřních příček, ale tam je nesmysl, protože je tam definovaná pouze "nosná" vnitřní příčka obsahující smrkovou rámovou konstrukci, což dávat do příček oddělující jednotlivé pokoje nedává smysl a vnitřní příčka "nenosná":) ve smlouvě definována není, aspoň jsem to nenašel.


Kromě toho se s nimi budu muset domluvit na tom, že na strop kuchyně budeme dávat taky GKB-I, protože i když věřím digestoři, tak se v kuchyni bude často vařit, poběží tam pračka, sušička, rychlovarná konvice, presso a budu klidnější, když bude aspoň na stopě impregnovaný sádrokarton.


Poslední tři fotky zachycovaly dětské pokoje a následující foto je vchod do mé pracovny. Svedl jsem o ní celkem lítý boj a když už jsem se smířil s větším pokojem na severní straně, kde mi nebude svítit slunce do monitorů a bude tam v létě příjemněji, dostal jsem zelenou využít tento jižní pokoj s výhledem na údolí řeky pro pracovnu. Protože se příští týden začíná dělat elektrika, byli jsme dneska s Andreou v domě plánovat zásuvky. Do pracovny jich příjde 6 a ještě určitě budu potřebovat psa, protože toto bude informační centrum domu. Hodně jsem zvažoval, jestli tahat po domě metalickou kabeláž, ale nakonec jsem se rozhodl, že co půjde se bude tahat vzduchem. V pracovně budou centralizovány bezdrátové hlasové služby přes Siemens Gigaset. VOIP telefony nepotřebjeme, protože Andrea to nepoužívá a já mám WIFI přímo v mobilu. Dále zde bude WIFI router, firewall a ADSL modem od TO2. Zhruba posledních 6 let jsem používal pro připojení mikrovlnu, ale splácení hypotéky a platit za mikrovlnu cca 1500 Kč (za 512 kbs!) nešlo moc dohromady:) Kromě telefonů a WIFI zde bude ještě multimediální server, tedy zatím hypotetický, protože dostupné technologie zatím nejsou "to pravé ořechové":)


Tohle je chodba, která teoreticky vyvrací mou teorii o tom, že impregnovaný sádrokarton by mohl mít zelenou barvu, protože na chodbě se zvýšená vlhkost asi neočekává. Vlevo je na sádrokartonech fragment výtvarných dovedností našich řemeslníků. To mi vyvolalo asociaci na jednu historku, kterou jsem zažil asi před 12ti lety při pořádání mezinárodního tábora v desakrifizovaném kostele kláštera Kladruby, který patřil Windischgrätzům, kde byly právě odkrývány nápisy dělníků za jedním z bočních oltářů a objevilo se tam, "vzkaz lidem z dvacátého stolení, máme hlad" - u dřevostaveb asi nehrozí, že by tuto skicu obdivoval někdo po 400 letech:(


A tohle už je pohled do ložnice, kterou prochází echt nemecký komín Schiedel. Doprava za komínem se vchází do šatny.



A toto je vchod do šatny.


Což pro dnešek stačí:)

1 komentář:

Anonymní řekl(a)...

Ahoj, ano, i do příček, které máte v projektu jako 10cm (mmch. vychází myslím na 10,5cm) :-) se dává zvuková izolace. Jelikož profil je 7,5cm, tak se tam osmička izolace nevejde, dává se tam 4cm izolace.