úterý 22. prosince 2009

Exteriér

Zapadli jsme sněhem, solární kolektory nekolektovaly, oheň neplál a rozhostil se mráz. Tak jsem vyrazil se svým druhorozeným synem na horký vinný (nebo se tu píše jedno "n"?:) mošt se skořicí, hřebíčkem a grappou (mimochodem, grappa se vyrábí z fermentovaných hroznových výlisků, takže je to vlastně recyklovaná surovina, resp. zbytky po výrobě vína a když ji piji, pomáhám tomu, abychom zachovali trvale udržitelný rozvoj a cítím se velice zeleně:).



Jsem trochu zklamán - čekal jsem, že při větším sklonu solárů by nemusely zapadat sněhem a že budou rychleji odtávat, no, co se dá dělat. BTW: dneska bylo venku -5C a soláry jely na 22C.

Má paní si našla velmi nenápadné místo na schovávání stromečku (a když už mám náladu mentorovat, tak vězte, že takový smrk má v buňkách 7x více DNA než lidé a za všechno může výbuch supervulkánu Toba, který před 70tis. lety zlikvidoval přes 90% lidské populace, proto jsme si tak geneticky podobní a náchylní k pandemickým chorobám:)

Nízké teploty prodloužily spánek mého druhorozeného venku o cca 30 minut (teda aspoň doufám, že je zde korelace, jiný vstup jsem neobjevil), což mám empiricky ověřeno na zcela nedostatečném vzorku dat. O hibernaci se jednat nebude, takže kdybyste někdo věděl o důvodu, proč děti spí venku při chladném, ba mrazivém počasí déle, sem s ním.



Fotit v noci přes izolační trojsklo se ukazuje jako pitomost, protože z toho nedostanete lepší fotky, ale do -14C fotit nejdu.

Hezké Vánoce všem:)

1 komentář:

Anonymní řekl(a)...

Veselé svátky vánoční a Šťastný Nový rok v novém domečku přeje Štěpánka, Tomáš a Mikinka z Kaštánku.